Eliza Admin
Mesaj Sayısı : 339 Kayıt tarihi : 23/04/08 Yaş : 38 Nerden : hayat\\\'ta ya tozu duman\\\'a katarsın, yada tozu duman\\\'ı yutarsın,.
| Konu: TİCARİ HAYATTA İNSAN İLİŞKİLERİ Paz Mart 01, 2009 3:01 pm | |
| MÜŞTERİYLE KONUŞULMASI GEREKEN KONULAR
Kendi kişisel problemlerimiz, diğer müşterilerin kötü davranışları, aynı işyerinde çalışanlar hakkında olumsuz görüşler, size verilmiş bazı gizli bilgiler, kendi maddi durumunuz, dini konular, politika, spor...
TİCARİ HAYATTA İNSAN İLİŞKİLERİ
Profesyonel uzman için kişiliği yanı sıra, ticari zihniyet ve beceri gerektirir. Çünkü çalışan işyerinde hizmetle birlikte ürün satışı da önemli bir faktördür. Kuaföre her giren kişinin müşteri olması sağlanabilir. İlk karşılama biçimi ve müşteri üzerinde yaratılan ilk izlenim çok önemlidir. Bir uzman hizmet sunmaya hazır ve istekli görünmelidir.
MÜŞTERİNİN KUAFÖRE DEVAMINI SAĞLAMAK İÇİ;
- Müşteriye hizmet verilirken salonda yapılan diğer aktivitelerden bahsetmek.
- Müşterinin ihtiyacı olabilecek durumlarını kuaför iyi bir gözlemle bildirmeli ve abartısız bir şekilde ikna edilip diğer hizmetlerinde uygulanması sağlanılmalıdır.
ÖRNEK;
**Fön çekilirken saçlarındaki kırıklar için kesim tavsiye edilir.
**Boya ya da röfle, perma gibi işlemler yapılırken saçlarda olan yıpranmalar için bakım tavsiye edilir.
**Makyaj yapılırken kaşlar dağınık bir görüntü sergiliyorsa.alınması tavsiye edilebilir
**saçlar hacimsiz görünüyorsa hafif bir perform vs tavsiye edilebilir
**bu örnekler çoğaltılabilir burada.yukarıda belirtildiği gibi çalışanın istekli olması gerekmektedir... | |
|